fredag 10 april 2009

Lördag i Umeå

Förra lördagen var en mycket trevlig lördag. Jag och min kära vän Mikaela tillbringade dagen inne i staden och såg till att smycka Umeå litegrann.

Ja, vem är du egentligen?

Gillar att sätta upp lappar just här! Det ser så... rått ut. Typ.

Håkan ju! Och var passade den bättre än på just en postlåda?
Kan du hitta den lilla lappen bland alla tiotals affischer på den stora anslagstavlan vid apberget?

Här hände det en rolig grej. Det finns en människa i staden som jag brukar stöta på VARENDA gång jag vistas där, det har nästan börjat bli lite kustligt. Han började dyka upp i mitt liv i Augusti, sen dess har jag sett honom på festivaler och konserter och ibland har han till och med cyklat över ett övergångsställe då jag befunnit mig i en bil. Jag och mina vänner har pratat om att han har något slags uppdrag i mitt liv, och att när han väl slutfört det uppdraget så kommer vi aldrig mer att ses. Vi har också smeknamn på de flesta personer vi inte vet vad de heter, och just denna människa brukar vi kalla för "Meningen med mitt liv." Så vem tror ni då att vi får syn på just när vi klistrar upp denna "Vad är meningen med livet"?-lapp?

Jag tycker att det är poetiskt med telefonkiosker. Fast i och för sig tycker jag ju att det är poetiskt att åka kollektivtrafik i Stockholm också. Men det kan jag väl ändå inte vara ensam om?

Eller? Nä, jag tror inte det... Fast om jag ska bli fysiker är jag väl tvungen?

Allas vår Springsteen. Tycker att denna passade så bra där!
Och bara såna med pärlsocker på! Inte de med kokos. De är inte så goda. Eller vad tycker ni?

Ja, blir du det? Jag skulle då bli det!

Den här var fin tycker jag.

Kolla vad vi hittade vid entrén till Åhlens! Den var dock bortriven dagen efter. Varför säger jag bara?

2 kommentarer:

  1. heja uggla! vad rolig du är! :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Måste bara kommentera att jag sett Håkan-lappen på en postlåda i Umeå (vid ICA Ålidhem) när jag bodde där i närheten i höstas. Blev riktigt glad. Ditt verk? :)

    SvaraRadera