tisdag 14 april 2009

Idag är en fin dag

Idag begav jag mig mot staden tillsammans med min lillebror. Jag började med att peppa lite på bussen. Jag gillar verkligen den här idén med post it-lappar, det är ett så enkelt och fint sätt att sprida budskap eller vad som helst på.

Satte ut en av mina hybrider som jag tillverkat. Det kändes bra.

Kolla vad jag hittade idag! Ett till ulligt djur. Det gjorde mig alldeles lyrisk. Är det uppror eller vad? Jag hittade även en bloggadress på den, vilket gjorde mig ännu gladare. Kolla!
http://stad.bloggsida.se/ Underbart ju.

Kreativ konst? Jag vet faktiskt inte. Men kaoset såg så strukturerat ut, stolarna kan knappast ha hamnat sådär av sig själva?
Jag drabbades av en insikt idag som jag kände att jag ville dela med mig av.

Slutligen, ett desperat meddelande hittat på Tiimari. Eller hur stavas det? Något sånt. Där upptäckte jag även att de börjat ta betalt för plastpåsarna och att de skänkte pengarna till nån naturfond. Så himla bra. Ärligt talt hyser jag någon slags avsky inför plastkassar, de är så onödiga med tanke på vår miljö och folk tänker aldrig efter innan de tar emot en i varje affär där de handlar något. Så just därför är det så bra att ta betalt. Jag sa det till damen i kassan som verkade bli minst lika glad som jag. Det kändes fint.

2 kommentarer:

  1. du märkte inte att tiimari har billiga såpbubblor? 15 kr för två st. :)
    såg du den röda bollen bland stolarna i biblioteket?

    SvaraRadera
  2. Tack! Kul att du gillar det :)
    Åh vad himla kul med ulldjuret!

    SvaraRadera