fredag 1 januari 2010

Skriv en lista med dina favoritögonblick från 2009!

Välkommen till 2010. Eller något. Jag tycker inte det är en så stor grej med ett nytt år. Det är en ny dag bara, precis som det var igår. Men visst kan det vara bra att stanna upp iallafall en dag varenda år och se tillbaka och tänka över. Fast sådant borde man nog göra oftare. Jag kom hem klockan två på julaftonskvällen (kvällen innan) och satte mig vid min dator och öppnade ett worddokument. Sedan började jag skriva en lista över mina favoritögonblick från 2009. Ingen särskild ordning, jag bara skrev ner sakerna i den ordning jag kom att tänka på den. Jag kunde inte slita mig och fick lite sömn den natten. Jag fortsatte på julafton när mamma och pappa skalade potatis. Att skriva den här listan var en väldigt trevlig sak att göra. Visst var det lite sentimentalt ibland, men ändå underbart. Och jag vill inte glömma bort de här ögonblicken heller, vilket det nog finns rätt stor chans att man gör med tiden. Det behöver inte alls vara stora ögonblick, kanske bara när du insåg att det blivit sommar och fick en fin känsla i magen. Vad som helst bara. Små ögonblick är oftast de största. Min lista har över 120 punkter nu och det känns fint att tänka att jag efter detta år säkert kommer att kunna skriva lika många. Så en sånhär lista tycker jag faktiskt att ni ska göra! För man blir så väldigt glad och hoppfull av att läsa igenom den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar