söndag 12 juli 2009

Lördag

I helgen var det Vännäsdagarna! Jag tycker mycket om marknader. Jag och min vän Lisette begav oss dit och jag fann denna stickkonst på en stolpe.


Väl tillbaka i stan så råkade jag somna vid kajen när jag väntade på skjuts hem. Min nacke kände sig lite konstig efter det. Något jag fick syn på i vaket tillstånd var dock dessa små grejer som folk for omkring med i vattnet, och det var mer än dubbelt så många än de som är med på bilden. Det roliga var att de hade en grillbåt också! Det är den ni ser i mitten av bilden. På den fanns bland annat engångsgrillar, korv, korvbröd, lök, ketchup, senap och dricka. Det såg så himla roligt och mysigt ut och kändes riktigt 365.


En sak jag tycker att alla bör prova på är att klättra upp på ett icatak mitt i natten och sedan sitta där tillsammans med en vän, dingla med fötterna och spela munspel. Och den sista bilden får faktiskt tala för sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar